Best of

Brandhero dla InPost — Paczucha

Kategoria:

Marketing

Brand hero firmy logistycznej? Dlaczego nie! Szczególnie, jeśli klientem jest firma, która słynie z niesztampowego podejścia do komunikacji i oferuje swoim klientom tak uznaną na rynku usługę jak Paczkomaty.

Każdy, kto korzystał z innowacyjnych maszyn InPost, z pewnością kojarzy usługę Paczkomatów z zabawnych maili informujących o wyruszeniu paczki w drogę, jej dotarciu do maszyny i odebraniu przez klienta. W połowie 2015 r. nadszedł czas, by je odświeżyć.

Opracowując nowe komunikaty wraz z Key Visualem, chcieliśmy rozwinąć luźną konwencję, która towarzyszyła komunikacji InPost od samego początku. Naturalnym rozwinięciem dotychczasowej linii, było stworzenie "twarzy" marki. Kogoś, kto — w domyśle — stałby za słynnymi komunikatami. Tak, to był właściwy moment, by narodziła się… Paczucha.

Paczucha to bohater marki, który uosabia wszystkie zalety marki InPost::

Szybkość dostaw

Szybka

98% paczek doręczanych jest do Paczkomatów w ciągu 24 godzin od nadania

Wygodę odbioru

Wygodna

Paczkę możena odebrać z Paczkomatu o dowolnej porze dnia i nocy

Niskie ceny usług

OSZCZĘDNA

Paczkomaty są szybkie jak przesyłki kurierskie i jednocześnie tańsze od nich nawet do 30%

GDZIE KLIENCI INPOST SPOTYKAJĄ PACZUCHĘ?

w mailach informujących o drodze paczki do odbiorcy

na ekranach Paczkomatów

na samochodach dostawczych InPost

na stronie twoj.inpost.pl przeznaczonej dla klientów końcowych

w filmach na YouTube

JAK KLIENCI INPOST OCENILI PACZUCHĘ W BADANIACH FOCUSOWYCH?

Ocena linii kreatywnej: 4,5/5

Cała linia kreatywna została oceniona bardzo wysoko (4,5 gwiazdki na 5 możliwych) oraz uznana za spójną, przekazującą czytelny i pozytywny komunikat o marce. Wszystkie badane materiały komunikują markę nowoczesną, prokliencką, z poczuciem humoru. Testowana linia kreatywna pasuje zarówno do branży, jak i marki InPost.

Bohater linii (Paczucha) zyskał akceptację — w większości badanych budzi sympatię, doskonale pasuje do branży i marki.

Spośród projektów komunikacji zewnętrznej najlepiej oceniony został Paczkomat, który jasno komunikuje branżę (paczki), cechy usługi (taniej, szybciej, wygodniej, 24/7) oraz przyjazność, nowoczesność i profesjonalizm firmy.